fredag 28 september 2012

Favoritkassör på Willys

Jag har en favoritkassör på Willys, inga namn nämnda. Nämnda person har någon form av tics, fast jag är lite konfunderad över detta eftersom han ägnar sig åt olika former av tics eller tvångshandlingar varje gång. Till saken hör också att han har en väldigt skön humor, som jag tror går många förbi, för det är lätt att missa hans skämt om man inte är uppmärksam. Därför undrar jag ibland om detta är hans sätt att roa sig genom ett annars rätt så monotont arbete, som jag föreställer mej att kassaarbete måste vara.

Ibland kan man få se kassören ifråga knacka pengarna i kassaapparaten några gånger innan han lägger i dem, ibland slår han med plastkassarna. S trodde att han var kissnödig någon gång eftersom han stod och hoppade på stället. Han ser alltid lite nervös och stressad ut.

Idag hade han en vante på sig och slog först ut min plastkasse för att sedan vika den till en liten fyrkant, och sedan knöla ihop den till en liten boll. Därefter kastade han den på bandet mot mina varor, men missade så att den åkte ner på golvet mellan kassorna. Då drog han ett litet skämt om att han hade varit och tränat igår, och var för stark.

Jag väljer numera alltid hans kassa när jag handlar på Willys, och så roar jag mej med att stå titta på hur han beter sig mot personerna för mej i kön. Det blir lite roligare att köa då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar