lördag 1 september 2012

Graviditetspenning och revbenskick

Jag glömde ju nämna att jag äntligen har fått beslutet från Försäkringskassan att jag är beviljad graviditetspenning fr o m den 15/9, eftersom jag har ett så krävande arbete! Yesss! Egentligen förändrar det ju inte så mycket i praktiken, men det är ändå en skön känsla att inte vara sjukskriven. Det känns lite mer "normalt".

Övrigt värt att nämna är att Fisen numera behärskar konsten att sparka sin mamma på revbenen. Inifrån. Han/hon växer och utvecklar ständigt nya förmågor, till sina föräldrars stolthet. Men revbenssparkar? Är det riktigt schysst det? Bit inte den hand som föder dej, finns det visst ett talesätt som säger.

Och så är jag glad över att jag lyckades knäppa igen min gula regnjacka på vägen till jobbet idag. Den funkar fortfarande, trots magens storlek.

Min gula regnjacka, tidigare i somras, med en inte lika stor mage


Höstrött


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar